tisdag 31 augusti 2010

På kurs med Kurt

Jag var på utbildning för valarbetare idag. Jag är inte valarbetare, men jag ska hålla lokal för de två som är det under förtidsröstningen i huset jag jobbar. Detta har jag lärt mig:

Allt kan gå fel. Massor av n00bs ska sitta och härja med kuvert som måste vara noggrant fixade och allt möjligt leder till "då har ni sumpat väljarns rösträtt". Personröster är sjukt lättvaskade. Folk kryssar fel till höger och vänster och tar lappar från fel krets. Blankröster är i Valmyndighetens ögon ogiltiga, alltså är det mycket roligare att lulzvaska än att blankvaska.

Valmyndigheten har dessutom sett när George Costanzas fästmö slickar ihjäl sig på kuvertklister, för det finns fuktargrejer till valarbetarnas massklistranden av fönsterkuvert med röster. Det var allt bra tänkt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar